دنیای ریاضی

  ریاضیات همیشه و همه جا بلندگوی این شعار است که فعالیت و استعداد آدمی پایان ناپذیر است. روزا پتر
دنیای ریاضی
محل تبلیغات::
سه شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۰۱ ب.ظ

بلد نبودن یا نتوانستن


اگر از من بپرسید می‌توانی جراحی قلب باز انجام دهی، پاسخ می‌دهم که" بله، می‌توانم " و این را خیلی هم با‌قدرت خواهم گفت.

حال اگرادامه دهید که: " خب! انجام بده " خیلی ساده خواهم گفت که: "بلد نیستم! "

" نمی‌توانم "یعنی ناتوان هستم و این، نشان‌دهنده‌ی عزت نفس پایین و اعتماد به نفس پایین است. به سادگی می‌توان سؤالات زیادی مطرح کرد که هر یک را با "نمی‌توانم"پاسخ داد. اما آیا این اقرار به عجز، حقارت بار نیست؟!!!

مطمئناً کسی که جراحی قلب باز انجام می‌دهد، مثل من دو دست، دو پا و دو گوش دارد. پس چه شده که به زعم ما او " توانایی " انجام آن کار را دارد و من نه؟ پاسخ ساده است، او دانشش را دارد! و من هم می‌توانم دانش او را کسب کنم.

پس، یاد بگیریم که "توانایی" هیچ ربطی به "بلد نبودن" ندارد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۳۱